torsdag 19. mai 2011

Glimt av Malta

Disse to bilene fulle av brød står i en bakgård like ved Hostel Malti i Saint Julians. Jeg har virkelig ingen forklaring på hva poenget er, men brødene virket relativt ferske.


Etter å ha tatt bilder av brødbilene, ble jeg obs på at denne mannen fulgte med på hva jeg gjorde. Jeg trodde han skulle bli sint for at jeg var i bakgården hans. Men han smilte med sine to tenner og vinket meg inn i fjøset hvor han ville vise meg noe. Der plukket han opp en tre dager gammel geitekilling, holdt den varsomt i armene og gikk ut for å stille seg opp foran veggen. "Nå kan du ta bilde," sa han.

Mange maltesere har sin egen båt. De som ikke har råd til å flotte seg kjøper en plastkanne i stedet. Ikke like imponerende.

Brødbilene dag 2. Legg merke til at mengden brød har øket betydelig siden det første bildet. Jeg vet ikke om det gir grunn til bekymring.

Den eneste grunnen til at jeg tok dette bildet er at jeg leste feil på skiltet. Jeg trodde det stod "Disabled BADGER holders". Tanken på at det finnes folk der ute villige til å ta til seg funksjonshemmede grevlinger har noe utrolig sympatisk over seg. Ikke alle grevlinger er født heldige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar